Exit pop-up: távozó weboldal látogatóid visszacsábítása intelligens felugró ablakokkal

Az elmúlt évek egyik legfelkapottabb online marketing slágere az exit pop-up, azaz a böngészés közben felugró ablakok használata. Ki ne találkozott volna már böngészés közben felugró ajánlattal, hírlevél feliratkozással vagy letölthető kuponnal? Ezt a remek kis eszközt sok weboldal használja, ám sokan kissé átgondolatlanul, tolakodó módon. Így az exit pop-up nem vonzza a látogatókat, hanem taszítja. A weboldal üzemeltetői sok esetben egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy a tartalmat böngésző embernek milyen szándékai lehetnek az oldalon és milyen típusú pop-up megoldást kellene használni. Pedig az exit pop-up egy ígéretes eszköz, tucatnyi beállítási lehetőséggel, ami kiugróan  - egyes felmérések szerint 200-300%-kal - megnövelheti a weboldal hatékonyságát. Ebben a cikkben igyekeztem összegyűjteni minden információt, hogy hatékonyan ki tudd használni az exit pop-up értékteremtő hatását. Amit mások elszúrnak, abból lehet előnyt kovácsolni, lássunk is neki!

Az alapok: honnan tudom, hogy mi a felhasználó szándéka a weboldalon?

Ahhoz, hogy könnyen meg tudd tervezni, hogy  milyen exit popup-ot érdemes használni a weboldalad különböző részein, tisztában kell lenni, hogy a weblapod oldalait böngésző felhasználónak milyen vásárlási szándéka van. A szándékról árulkodik, hogy milyen tartalmakat olvas a weboldaladon. Pl. egy ingatlanok közvetítésével foglalkozó cég weboldalán az "Erre a 7 dologra nagyon figyeljen, ha 2018-ban ingatlant vásárol" cikkét  elolvasó még koránt sem biztos, hogy fel akar iratkozni a cég heti ingatlan ajánló hírlevelére. Viszont aki már ötödjére tér vissza ugyanennek az ingatlan közvetítőnek az oldalára és minden alkalommal lakásokat nézeget, már egy komolyabb érdeklődőt jelent. Jól látható, hogy az a leghatékonyabb módszer az elköteleződés mielőbbi kiépítésére, ha mindenkinek a saját vásárlási szándékának - szemléletesebben vásárlási hőfokának - megfelelő exit pop-up jelenik meg. A felhasználók ugyanis egyáltalán nem akarnak mindig feliratkozni, rendelni vagy letölteni. Az elköteleződésig (feliratkozás, online rendelés, stb.) egy folyamaton mennek keresztül a látogatók. Ezt a folyamatot hőfokokkal lehet leginkább szemléltetni.

Hideg

Első fázis a hideg állapot. Ekkor a felhasználó teljesen közömbös a weboldalad és a rajta kínált termékek vagy szolgáltatások iránt. Esze ágában sincs vásárolni, de még csak a témakörre sem gondol. Ebben a fázisban bármilyen eladásra ösztönző exit pop-up leginkább ellenérzést vált ki a felhasználóban, gondolom ez elég egyértelmű. Gondolj csak arra az esetre, amikor a kedveseddel meghitten sétálsz és odalép hozzád valaki, hogy extra akciós zoknija van eladó. Példa: tartalom és hozzá exit pop-up

Langyos

A következő fázis a langyos, amikor megfogalmazódik egy probléma a felhasználóban. Pl.: Hova kiránduljunk a hétvégén? Milyen ajándékot vegyek a haverom születésnapjára? Hogyan lehetne még hatékonyabb a weboldalam?
Ilyenkor az ember ösztönösen elkezd megoldások után kutatni. A langyos fázisban még ugyan nincs meg a konkrét vásárlási szándék, de a csírája már megfogant, a nyitottság megvan. Ez a fázis az aktív információgyűjtés fázisa. Régebben ilyenkor olyan ismerősök véleményét kértük ki, akinek az adott kérdésben adtunk a véleményére. Manapság már a legtöbb ember előveszi a telefonját és a Google keresőjével pillanatok alatt tengernyi vélemény, ajánlás, kritika, leírás, ár összehasonlítás, videó áll a rendelkezésre. Amint a felhasználó elkezdi feldolgozni ezeket az információkat, egyre tisztábban látja maga előtt a megoldást. Kezd egyre biztosabb lenni abban, hogy mit AKAR és mit NEM. Ez a fázis a megoldandó problémától függően pár perctől kezdve napokig, hetekig vagy akár hónapokig is eltarthat. Egy hétvégi moziműsor kiválasztása jóval gyorsabban megvan, mint amikor autót akar venni valaki. Példa: tartalom és hozzá exit pop-up

Forró

Az információszerzés egy bizonyos pontján átlép a felhasználó a forró fázisba. Aktivizálja magát: ajánlatot kér, szállítási időket, árakat hasonlít össze, stb. Ekkorra olyannyira összeállt benne a kép, hogy mostmár magabiztosan tud dönteni a lehetséges megoldások közül. A vásárlásra ekkor a legnyitottab, sőt mitöbb kifejezetten ki van éhezve a jó ajánlatra. Példa: tartalom és hozzá exit pop-up.

Tartalmak csoportosítása a vásárlási hőfok szerint és a hozzájuk használható exit pop-up

A weboldalad jelenlegi tartalmait célszerű besorolni valamelyik hőfokhoz. Így már könnyebben lehet hozzájuk megfelelő exit pop-upokat társítani. Nem mellesleg a jövőben is könnyebb lesz úgy tartalmakat készíteni, hogy előre tisztában vagy a tartalom hatására elvárható reakcióval. Ezzel a technikával szisztematikusan - és nem nyomulva - a weboldalad automatikusan végigvezeti az érdeklődőt az elköteleződésig. Ugye érzed te is, hogy megéri pár órát szöszmötélni a tartalmakkal, hogy aztán önműködően érdeklődőket generáljon?

Na de melyik tartalmat hova érdemes besorolni?

Hőfok Tartalom Exit pop-up
HIDEG az iparágaddal kapcsolatos szakmai hírek
Példa: fodrászat weboldalán "2018-as frizura és arcszőr trend középkorú férfiaknak"
mikro szavazás  
példa: Te melyiket szereted? borosta, szakál, bajusz, full borotvált
HIDEG

a szolgáltatásodhoz/termékedhez köthető bulvár hírek
Példa: plasztikai sebészet weboldalán "Sharon Stone 59 évesen is kicsattanó formában"

közösségi média követés
LANGYOS referencia oldal
Példa: lakberendező weboldalán panel lakás átalakítás
feliratkozás
Példa: Válogatott lakásdekor ötletek hetente! Iratkozz fel hírlevelünkre!   
LANGYOS szolgáltatás oldal
Példa: építőipari cég weboldalán a Családi házak hőszigetelése aloldal
esettanulmány letöltése
Példa: Így csökkent egy 80nmés ház fűtési költsége havi 35 000 Ft-ról 7 000 Ft-ra
LANGYOS galéria feliratkozás
Példa: Értesítsünk ha akciónk lesz? 
LANGYOS

terméklista oldal
Példa: Klímás cég weboldalán: Samsung split klímák

feliratkozás
Példa: Értesítsünk ha akciónk lesz?
FORRÓ árlista oldal üzenet küldés
Példa: Egyedi ajánlatot szeretnél? Írj nekünk!
FORRÓ termékoldal 

átirányítás
Példa: Ez a termék csomagban olcsóbb, nézd!

feliratkozás
Példa: X Ft / X % kedvezményre jogosító kupon letöltése

FORRÓ

esettanulmány
Példa: hőszigetelő cég weboldalán: "20%-os tejhozam többlettel hálálják meg teheneink, hogy így szigeteltük az istállót." 

árajánlat kérés
Példa: Kérj ajánlatot egyszerűsített űrlapunkon pár kattintással!

Langyos: referencia, bemutatkozás, szolgáltatás aloldalak, galéria, webáruház esetében a több terméket kilistázó oldalak (pl. termékkategória oldalak, szűrők alapján kilistázott oldalak)

Forró: árlista oldal, részletes esettanulmány az egyik legutóbbi munkádról, webáruházaknál termékoldalak

 

Exit pop-up funkciók és beállítási lehetőségek

Az alábbiakban két professzionális exit pop-up rendszer összehasonlításán keresztül bemutatom azok funkcióit és testreszabási lehetőségeit. Az egyik rendszer az Optimonk, mely a nemzetközi szinten is elismert és sikeres, bérelhető webáruházakat kínáló magyar csapat fejlesztése.  A másik rendszer a szintén népszerű Get Site Control, mely amerikai fejlesztés. Mindkettőnek van ingyenesen használható verziója, de havi pár ezer forintért egy non-stop marketing gépezetet tudhatunk házon belül.

  Optimonk Get Site Control
Megjelenési formák    
nanobar Text to appear in tooltip    
sidebar    
pop-up ablak    
Típusok    
Feliratkozó    
Alternatív választás Általában két lehetőség közül lehet választani: az egyik gombra kattintva feliratkozás után valamilyen értékhez jut a fehasználó (pl. kedvezményes kupon letöltés), míg a másik gombra kattintva átirányítható egy tetszóleges oldalra nyomva feliratkozás egy adott oldalra ugrik vagy feliratkoztatási lehet    
Promóció    
Pörgetés    
Visszaszámlálás    
Egyéni kód    
Üzenetküldő    
Chat    
Megosztás     
Kérdőív    
Rajongó     
Mikor jelenjen meg az exit pop-up?    
Az oldal elhagyásakor    
Ha az oldal X százalékáig görget    
Az oldalra lépés után X mp múlva    
Gombra vagy linkre kattintáskor    
X mp inaktivitás után    
Kinek/hányszor jelenjen meg az exit pop-up?    
Látogatónként max. X alkalommal    
Legalább X db oldalt megnézőknek    
Első vagy visszatérő látogatóknak    
Adott forrásból érkezőknek    
Csak bizonyos oldalakon    
Azoknak akik X ideje böngészik a TELJES weboldalt    
Ország szerint    
Város szerint    
Böngészőben használt nyelv szerint    
Böngésző típusa szerint    
Operációs rendszer szerint    
Eszköz szerint    
UTM tag szerint    
Másik (a jelenlegivel megegyező célú )pop-up-ot már megnéztek és kitöltöttek    
Kosár szabályok szerint (webáruházzal rendelkezőknek)    
Megjelenítés leállítás pop-upban végrehajtott művelet után    
Megjelenítés mennyiségének korlátozása perc/óra/nap szerint    
Időzített megjelenés dátum (éééé.hh.nn) szerint    
Időzített megjelenés idő (óó:pp) szerint    
Időzített megjelenés a hét napjai szerint    
Egyéb    
Integráció más rendszerekkel    
Feliratkozók gyűjtése    
Ingyenes verzió    
Ár    
Link    

Belevágnál, de kellene egy kis segítség? Add meg, hogy melyik weboldal szeretnéd felszerelni exit pop-up-okkal és küldünk egy személyre szabott ajánlatot.

 

Címkék: 
exit popup