A Google erősíti a mobil kommunikációt | Bilder Consulting - PR, Marketing, Kommunikáció

Világszinten 60% körül van a mobilról indított internetes keresések aránya, ami egyértelműen azt jelenti, hogy a mobil kommunikációra kiemelt figyelmet kell szentelni. Ez elsősorban a weboldalak mobilra optimalizált megjelenítésére vonatkozik, hiszen senki nem szereti kaparászni a képernyőn megjelenő weboldalakat, hogy olvasható méretben jelenjenek meg a szövegek. 
Ha ilyen weboldallal találkozik a látogató, akkor kb. 3 mp után máris a következő találatra megy.

Kiemelt figyelem a Google-től

A dolog annyira komoly, hogy a Google hivatalosan is bejelentette, hogy a keresési algoritmusában kiemelt jeletőséggel veszi figyelembe a mobilra optimalizált tartalmakat. Ez pedig nagy lehetőséget jelent a találati listán előremozduláshoz, a célpiac hatékonyabb elérésére. 
Bizonyára magad is észrevetted már, hogy a mobilos keresési találatoknál megjelenik a "Mobilbarát" szócska, ami egyértelműen jelzi a felhasználónak, hogy mely oldalak mobilra optimalizáltak és melyek nem. 

Lépj a tettek mezejére!

Nincs mese, az elavult weboldallal rendelkezőknek be kell vonni programozói segítséget a mobilbarát átalakításhoz, ami bizony költséget jelent. Ilyenkor azonban tanácsos elgondolkozni a teljes weboldal felújításán. Bár ez nagyobb falatnak tűnik, a tapasztalatunk az, hogy több hasznot is lehet húzni belőle:

  • a logó és az arculat felfrissítése ösztönzőleg hat a vásárlókra (gondold csak át, hogy pl.  Nike hány arculatfrissítésen ment keresztül)
  • új, értékes funkciók kerülhetnek a weboldalra
  • mobilra optimalizált lesz a teljes weboldal, a Google imádni fogja
  • a cég  és személyesen a cégvezetők imázsa is nő azzal, hogy lépést tart a kommunikációs trendekkel
  • a kollégák részére is frissítőleg hat a megújulás, érzik a cégben a fejlődést (HR-esek tudnak erről mesélni)
  • a konkurencia megint csak kullogni fog

 

Címkék: 
mobil kommunikáció