Az arculat frissítését szereti a közönség

Változik a világ, vele változnak a dolgok. Nem mentesülnek ezalól a logók sem. Kíváncsiságképpen összegyűjtöttünk pár ismert márka logó-történelmét képekben. Egyértelműen leszűrhetjük, hogy általános tendencia az egyszerűsödés. Az egyszerű jó, mert könnyen megjegyezhető. Az is világos, hogy nem szabad belezsúfolni minden mondanivalót egy logóba. Sokkal fontosabb, hogy az arculat tervezés során a logót a lehető legtöbb pozitív üzenettel, gondolattal, érzéssel társítsa. 

A logó ugyanis nem más, mint a lehető legtömörebb kifejezése egy szervezet munkásságának. A logóról általában nem egy konkrét dolog jut eszünkbe, hanem inkább egy élethelyzet, érzelmek, hangulatok. Gondoljunk csak a Nike pipára. A mozgás, a szabadság, a jó minőség, vagányság, küzdelem, győzelem, kitartás és még sorolhatnánk mi mindennek a megtestesítője. Ahol tudatosan átszövik a kommunikációt érzelemmel, ott az emberek megállnak és lehorgonyoznak. 
Az idő vasfoga márpedig a design-t is kikezdheti, ezért érdemes időről-időre felülvizsgálni a céges logót, arculatot. Másrészről egy arculat frissítésnek jó üzenete van: a cég megújult, feltöltődött, új célokat tűz ki. Ezt pedig imádják a vásárlók.

Lássuk a történelmet!

A Coca Cola logója a jól eltalált logó óvatos finomításának egyik ékes példája.

Így változott a Coca Cola arculata

Az egyszerűség hatja át a Google logót, mint ahogy a cég fejlesztéseinek is ez az egyik központi gondolata: minél egyszerűbben jussunk eredményre a Google használatával.

A pipa, ami megmozgatja a világot. Na, ez még szlogennek sem lenne rossz.

A Pepsi jól mutatja be a logó tervezés alfáját és omegáját. Van itt woodoo szerű írástól kezdve ábrás-szöveges megoldáson át egyszerű ábrás logóig minden. 

Amíg a világ hízik a Mekis kajáktól, addig a logójuk szépen fogyatkozik. Erősen kétlem, hogy az első logót látva bárkinek is megindul a nyálelválasztása.

 

Címkék: 
Arculat tervezés