Széchenyi 2020 pályázatok: projekt kommunikáció és nyilvánosság biztosítás gyakorlati tudnivalói 2015-ben | Bilder Consulting - PR, Marketing, Kommunikáció

Cégen belül oldjuk meg vagy érdemesebb kiszervezni?

Egy pályázatot megnyerni nagy öröm, de még nagyobb amikor a sikeres megvalósítás után megérkezik a várt támogatás. Ehhez azonban minden részletre oda kell figyelni a projekt során. Ilyen - sokszor apróságnak tűnő - feladat a projekt kommunikáció, a nyilvánosság biztosítása. Mivel ez a projekt megvalósítás teljes időszakát átfogja, fontos már a fejlesztés elején kellő figyelmet fordítani rá.

Érdemes kijelölni egy felelőst, aki előrelátóan megtervezi és végrehajtja az adott időszakban szükséges kommunikációs feladatokat. Feladata a tájékoztató tábla kihelyezésétől kezdve a sajtóval történő folyamatos kapcsolattartáson át, az átadó rendezvény megszervezéséig minden kötelező feladat megszervezése és koordinálása. Kulcsfontosságú az időzítés, hiszen visszafelé gondolkozni már nehéz és a projekt végéhez közeledve vakargatni a fejünket, hogy hogyan is kellett volna cselekedni. A projektet lezáró elszámolásnak része a nyilvánosság és projekt kommunikáció teljesítéseEnnek hiánya a támogatás folyósítását veszélyezteti. Ezeket a feladatokat a kommunikációban jártas szakemberre érdemes bízni. Ilyen szakember lehet cégen belül a PR és marketing felelős, ha viszont nincs ilyen akkor ésszerűbb és kifizetődőbb külső céget megbízni. 
Önkormányzati és céges ügyfeleink visszajelzései alapján a projekt kommunikáció szolgáltatásaink nagy terhet vesznek le a vállukról, így jobban tudnak a projekt fő céljaira fókuszálni.

Kötelező projekt kommunikáció feladatok és a Széchenyi 2020 arculat

A jelenleg még folymatban lévő projekteknél, tehát amik még a 2007-2013-as pályázati rendszerben nyertek, a vállalt kommunikációs feladatok nem változtak, viszont már az új Széchenyi 2020 arculatot kell alkalmazni. Az új pályázatok nyerteseinek az alábbi kommunikációs feladatokat kell teljesíteniük.

Így lehet extra értéket teremteni a kötelező nyilvánosság feladataiból

Egy projekt kezdetén kihelyezett A, B vagy C típusú projekt tábla rendeltetése a tájékoztatás. Aki arra jár látja, elolvassa, pont. Kevesen gondolnak rá, hogy felhasználják presztízs növelésére, pedig egyszerű.

A tábláról egy jól beállított fotót felteszünk a cég közösségi oldalára vagy a következő hírlevélben pár sorban megemlítjük a megvalósuló fejlesztést. Nem fellengzősen, hanem tárgyilagosan megfogalmazva hogy a fejlesztés miként fogja támogatni a cég működését, mi fog a vásárlók számára is érezhetően fejlődni. Nem a támogatás összegéről kell beszélni, mert az visszásan hat.

Egy jól megfogalmazott bejegyzés vagy kis hír tovább növeli a cég iránti 

bizalmat a célközönségben. Például napelem beszerzéséhez kapcsolódó pályázatnál lehyet egy ilyen bejegyzés:

"Örülünk, hogy a kiszolgáláshoz ezentúl már környezetbarát energiát használhatunk!"

Így tehát a nyilvánosság biztosítás minden kötelező eleméből egy-egy aktuális és pozitív értéket közvetítő kommunikációs eszközt varázsolhatunk.

Címkék: 
pályázat projekt kommunikáció